Äventyrarna 12–15 år

Som Äventyrarscout vill vi att DU ska få vara med om de äventyr Du drömmer om! Oavsett om du tidigare vart scout eller om du kommer till oss som ny, kommer vi ledare att försöka hjälpa dig att genomföra dina visioner.

Du kommer få arbeta mycket i en mindre grupp (en sk. patrull) där ni själva beslutar om många saker ni ska göra. Ni kommer lära känna varandra, och lära er lita på varandra under skiftande omständigheter, och tillsammans kommer ni möta många nya vänner och erfarenheter.

Ni kommer även lära er planera och genomföra hajker och andra äventyr på egen hand. Under de tre åren som Äventyrarscout kommer du få ta ökat ansvar för dig själv och andra för att tillslut växa som människa, och scout.

Vi har en avdelning Äventyrare, Råseglarna, som består av två grupper. De träffas Tisdagar mellan 19.00 och 20.45. Vi kommer att träffas alla veckor med undantag för lov. Utöver de vanliga mötena med teman så som Eld, Mat, Yxa och Patrull, planerar vi två hajker.

Räkna alltid med att vara utomhus så ta på er kläder som tål att användas.